داستان کفش نیوبالانس مدل ۸۵۰

داستان کفش نیوبالانس مدل ۸۵۰

کفش اسپرت نیو بالانس مدل ۸۵۰ در سال ۱۹۹۶ توسط استفانی هوارد (Stephanie Howard) طراحی شد. او بلافاصله پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی در رشته طراحی صنعتی، در سال ۱۹۹۴ به کمپانی نیوبالانس پیوست. هوارد در آن زمان جوان‌ترین عضو تیم خلاقیت این کمپانی بزرگ بود. یک جوان باسلیقه و خوش ذوق !! که در نظر داشت با طراحــی متفاوت، کفش‌هایی مطابق با سلیقه جوانان امروزی ارائه دهد.

یکی از اولین طرح‌هایی که روی میز کار هوارد دیده شد، کفش ورزشی نیو بالانس مدل ۸۵۰ بود. کفشی با طراحی ویژه و جلوتر از مد روز. او به خوبی می‌توانست خواسته‌ها و تمایلات مصرف‌کننده را درمورد یک کفش، درک و پیدا کند و در استراتژی و طراحی محصولات نشان دهد. همین ویژگی نقطه قوت او محسوب شده و باعث پیشرفتش در زمینه طراحی کفش‌های ورزشی و اسپرت شد.

طرح هوارد حتی بر روی کاغذ هم همانند قالب استانداردی برای فناوری‌های نیوبالانس بود. اما این طرح زیبا، خلاقانه و بسیار فراتر از زمان، به دلیل طراحی متفاوت حرف ( N) و حذف نماد برند از کناره‌های کفش و قرار گرفتن بر پاشنه و زبانه، با مخالفت رو به رو شد و این طرح بی‌نظیر سال‌ها بدون استفاده باقی ماند.

پس از گذشت حدود ۲۰ سال، جدیدترین کفش نیوبالانس مدل ۸۵۰ در اواخر سال ۲۰۱۹ وارد بازار شد. عرضه این کفش رونقی به بازار بخشید و مورد استقبال هواداران این برند قرار گرفت. از آنجا که هدف این شرکت برای طراحی کفش جدید خود، جذب مشتریان جوان و خلق محصولی تازه و پیشرو بود، نیوبالانس تصمیم گرفت برای اولین بار نماد N را که همواره در دوطرف کتانی‌ حک می‌شد، حذف کرده و از حروف NB استفاده کند. زبانه این کتانی بسیار نرم بوده و استفاده از آن موجب بهتر قرارگرفتن پا در کفش می‌شود. این کتونی اسپرت به خوبی در پا فیت شده وبه عنوان کفش باشگاه ورزشی، پیاده روی و استفاده روزمره بسیار ایده‌آل خواهد بود.

حال پس از گذشت ۱ سال، رنگ‌بندی جدیدی از کفش ارائه شده که زیبایی و جذابیت فوق‌العاده‌ای را چاشنی راحتی و سبکی این کفش ورزشی نیوبالانس کرده است. نیوبالانس مدل GC850YSA که ترکیبی از رنگ‌های صورتی، بنفش، آبی و سفید استخوانی است؛ در تاریخ 23 فوریه 2020 به بازار عرضه شد.
رویه مقاوم و سبک:
برای رویه این کفش از چرم نوبوک، مش و الیاف طبیعی استفاده شده است. این ترکیب بسیار کم وزن بوده و باعث سبک شدن این کتونی اسپرت می‌شود. به همین دلیل برای پیاده روی های طولانی، گزینه مناسبی خواهد بود.

از طرفی، استفاده از مش در رویه کتونی، به دلیل داشتن منافذ ریز زیاد باعث به گردش انداختن هوا درداخل کفش شده، درنتیجه موجب کاهش تعرق پا و جلوگیری از بوی بد آن می شود. ارمغان نرمی و راحتی در لایه میانی : در لایه‌گذاری میانی این کفش از فناوری ابزورب (ABSORB) و سی کپ (C-Cap) استفاده شده است. فناوری ابزورب (ABSORB)، ترکیبی از پلیمر و فوم می باشد که باعث تقویت و انعطاف پذیری بیشتر در لایه میانی می شود. این فناوری به منظور جذب فشار و ضربات وارد شده بر پا مورد استفاده قرار گرفته و از آسیب‌دیدگی، احساس درد و ایجاد فشار بر کمر و ستون مهره‌ها جلوگیری می‌کند. 

زیره لاستیکی Rollbar :  در لایه  بیرونی این کتونی، از لاستیک کربنی استفاده شده است که دارای یک زیره با فناوری رولبار (Rollbar) می‌باشد. رولبار شامل یک قالب سبک و صاف از جنس گرافیت است که در زیر پاشنه قرار گرفته و به قسمت های داخلی و بیرونی کفش وصل می‌شود. این فناوری به منظور کاهش حرکت پا دربخش پشتی کفش طراحی شده است. ممکن است برایتان سوال شود که چرا جنس رولبار از گرافیت می باشد؟ جنس گرافیتی فناوری رولبار بسیار نرم، دارای مقاومت حرارتی بالا و اصطکاک کم می باشد. همین موضوع کفشی بسیار راحت و همواره با دوام را برایتان فراهم می آورد. استفاده از فناوری‌های به روز و فوق‌العاده حرفه‌ای در این مدل کتانی باعث می‌شود که در حین ورزش یا پیاده روی های مستمر و طولانی به زانو و مچ پا و ستون فقرات شما آسیبی وارد نشود.

بازخوردها


    لطفاً برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید
    اگر تاکنون ثبت نام نکرده اید ، روی این لینک کلیک کنید